körülbelül 1 perces olvasmány
Vannak országok, ahol a kannabisz már nem probléma, de nálunk sajnos az. Támogass minket, ha szeretnéd, hogy a hazai kannabisz helyzet minél hamarabb megváltozzon.

Év elején az internet feldühült, miután a Case Reports in Ophthalmological Medicine folyóirat közzétett egy cikket, amelynek címe: „A kannabinoid olaj által kiváltott Stevens-Johnson-szindróma”, mely azt állította, hogy egy 56 éves nő meghalt CBD olaj használata után. A New York állambeli Syracuse-ban található SUNY Upstate Orvostudományi Egyetem kutatócsoportja által írt cikk mindent tartalmaz, amit a kannabisz szkeptikusok és a legalizáció-ellenesek remélnek – egy mesebeli történet az ellenőrizetlen piacról, ami rossz irányt vett.

A jelentések szerint két nappal a CBD bevétele után a nő testének több mint 30%-án kiütések jelentkeztek. Amikor a prednizon és az antihisztaminok nem használtak, valamint az antibiotikumok és a gyulladásgátló szteroidok kudarcot vallottak, szeptikus sokkba esett és meghalt.

Az orvosok arra a következtetésre jutottak, hogy a nő Stevens-Johnson szindrómában halt meg, amely egy ritka rendellenesség és általában bizonyos gyógyszerek váltják ki. Noha maga a betegség ritka, orvosi szempontból nem jelentéktelen. Ami megrázta a nyilvánosságot az volt, hogy a kutatók szerint a CBD olaj okozta a betegséget.

Szinte azonnal – és helyesen – a kannabiszközösség visszalökött. A Project CBD, ami egyfajta Wikipedia oldal a CBD-ről, részletes magyarázatot adott arra, hogy miért nem volt helyes a következtetés, kritizálva a „CBD szkeptikusokat és a kattintásvadász konfabulátorokat”.

OLVASS TOVÁBB

A CBD-vel kapcsolatos szélsőséges állítások visszatartják az ipart | Magyar Orvosi Kannabisz EgyesületKENDERTÉR FACEBOOK

Vannak országok, ahol a kannabisz már nem probléma, de nálunk sajnos az. Ha tetszett a cikk, támogass minket adománnyal vagy vásárlásoddal, hogy cserébe mi még nagyobb bevetéssel végezhessük munkánkat!
Tudtad? Ha nálunk vásárolsz azzal más nonprofit szervezeteket is támogatsz. Erről itt olvashatsz.
MI ÉRTED VAGYUNK ITT!
Vásárolok